marketing en kleuren webshopMarketeers en grafische ontwerpers weten al lang dat kleur een belangrijke rol speelt in het succes van een marketing campagne. Specifieke kleuren hebben de neiging om bepaalde emoties op te roepen bij klanten, waardoor het de branding versterkt en motiveert om aankopen te doen. Nou, dat wil je wel toch, als webwinkelier!

Hier onder is de lijst van de 10 kleuren (die ik van business2community.com heb geleerd) die je omzet zullen verhogen, samen met de specifieke emoties die ze oproepen!

 

1. rood

Rood is de kleur van macht. Het krijgt de aandacht van mensen en het houdt het, dat is waarom het  de meest populaire kleur is voor marketing. Maar niet overdrijven!

2. blauw

Als je gezien wilt worden als betrouwbaar en cool, dan is blauw de kleur voor jou. Meng blauw met complementaire kleuren voor de beste resultaten.

3. roze

Strijden om de aandacht van de jonge vrouwelijke klant? Je kunt niet verkeerd gaan met roze. Het is leuk, vrolijk en lekker vrouwelijk.

4. geel

Geel is een sterke kleur, maar het is ook de meest gevaarlijke tint. Gebruik geel om de aandacht te vragen van je publiek en laat hen weten dat ze kunnen vertrouwen op je vaardigheden.

5. groen

Groen is een veelzijdige kleur. Het is warm en uitnodigend, en geeft de klanten een aangenaam gevoel. Ten tweede, het betekent gezondheid, milieu en goodwill. Tot slot, groen is de kleur van geld, dus men krijgt gedachten van rijkdom.

6. paars

Paars is de kleur van royalty’s, waardoor het perfect is om een vleugje elegantie en prestige te geven aan je site.

7. goud

Goud is ook elegant en prestigieus, maar voegt een element van macht toe dat paars niet kan evenaren. In combinatie met paars of groen, is goud een krachtige kleur die rijkdom symboliseert.

8. oranje

Oranje is energie. Het heeft de eigenschap krachtige aandacht te krijgen, het is leuk en cool, en het geeft klanten het gevoel alsof ze te maken hebben met een up to date bedrijf.

9. bruin

Bruin is een aardse toon, en staat bekend als een troost kleur, en brengt het gevoel van ontspanning aan klanten.

10. zwart

Zwart is een andere zeer veelzijdige kleur. Het kan modern of traditioneel, spannend of ontspannend zijn. Gebruikt als een contrasterende kleur, voegt zwart drama aan welke stemming je wilt oproepen.

 

Wat is de hoofdkleur van jouw site? En van jouw verkoop-knoppen? Laat het me weten!

Gwendoline

 

Ps; dit zijn de verschillende best converterende bestelknoppen:

bestelknoppen kleur conversie

The following two tabs change content below.

Gwendoline

The Boss
Dol op: zon, chaos, drop, sushi, surfen op het web, brainstormen, plannen maken, bodybalance, verslinden van (e)boeken, Baileys, zoete witte wijn, water, nagellak en lachen. Heel veel en heel vaak. Hou niet van: onrecht, pesten, kou en opruimen. Je zal me nooit zien met: Crocs, te hoge hakken, hoogblond haar, bier.

3 Comments on 10 Kleuren die je verkoop zullen beïnvloeden, en waarom.

  1. Irene
    at 10:05 am (3 jaar ago)

    He Gwen, ik ben benieuwd welke knoppen dus het het beste converteren. Rood? Oranje? Er mag wel wat verschil zijn met je huisstijl kleuren om aandacht te trekken naar de button. Wat is jouw advies?

  2. Gwendoline
    at 9:27 am (3 jaar ago)

    Hoi Irene, oranje bestelknoppen schijnen het beste te werken en de kleur groen zou overeen komen met een positief gevoel. Maar dit is zeker afhankelijk van de huisstijl en alleen door A/B testing kun je de beste kleur kiezen.

    Maar in ieder geval: met pijl = 20% meer klikken!

  3. Janine
    at 10:52 pm (1 jaar ago)

    Paniek.. ik moet een pijl! Waar haal ik een pijl vandaan? Wil wel een kekke pijl natuurlijk! Ik heb nu een kekke winkelwagen want ik kon niets camping-keks bedenken als alternatief. (Zodat mensen het ook nog snappen dat dat het winkelwagentje is)
    Mijn winkelwagen knop is roze/rood in de stijl van mijn logo trouwens. Vond de rest van de kleuren echt niet mooi.

Leave a Reply