We beginnen bij het begin. Wat is een conversieratio? Een conversie is als een bezoeker overgaat tot aankoop. Een conversiepercentage wil dus zeggen wat het percentage is van al je bezoekers dat daadwerkelijk een bestelling doet. Als je 100 bezoekers hebt en er kopen 2 mensen iets uit je webshop, dan is je percentage 2%. Maar wat is dan een goede conversie? Nou wees gerust: als je op 2% zit dan doe je het hartstikke goed! Maar als je lager zit dan zijn er nog wel wat trucjes uit te halen om dat percentage omhoog te krijgen. Je leest ze hieronder!

conversiepercentage

Hier zijn vijf beste manieren om te beginnen met het verhogen van de conversiepercentages van je webwinkel.

E-maillijst.

Als je nog geen e-maillijst hebt, moet je beginnen met het samenstellen ervan. Met de e-mailadressen van je klanten kunt je rechtstreeks contact met hen opnemen zonder afhankelijk te zijn van het algoritme van Google of Facebook. Een uitstekende manier om te beginnen met het samenstellen van je e-maillijst is door een pop-up formulier te gebruiken om unieke kortingscodes aan te bieden.

Verminder verlaten winkelmandjes.

Verlaten winkelmandjes is gebruikelijk voor webwinkels. Klanten hebben talloze redenen om tijdens het afrekenen afgeleid te raken. Terwijl de meeste mensen denken dat er niets is dat ze kunnen doen om het tegen te gaan, moet je de verlaten winkelmandjes als een serieuze taak beschouwen. Een effectieve techniek is om e-mailautomatisering in te stellen om je klanten automatisch te e-mailen wanneer ze vergeten af ​​te rekenen nadat ze producten aan hun winkelwagentje hebben toegevoegd.

Slimme upsells.

Slimme upsells betekenen het aanbevelen van de juiste producten aan de juiste klanten op het juiste moment. Klanten die bijvoorbeeld een overhemd in je winkel hebben gekocht, zijn waarschijnlijk geïnteresseerd in een pak of een das.

Live chat.

De meeste websites missen de kans om deze bezoekers te helpen met hun vragen … zodat deze bezoekers de site verlaten en nooit meer terugkeren. Met Live Chat kan een bezoeker je gemakkelijk berichten sturen – zodat je toevallige webshopwinkelaars kunt omzetten in klanten.

Reviews.

Om de conversieratio te verhogen, wilt je het besluitvormingsproces voor je klanten zo gemakkelijk mogelijk maken. Het is moeilijk om te beslissen wanneer ze jou of je product niet vertrouwen. Een geweldige manier om direct vertrouwen op te bouwen, is om positieve beoordelingen van je product aan je potentiële klanten te tonen. En nadat ze de aankoop hebben gedaan, vergeet dan niet om hen te vragen een positieve beoordeling op je website achter te laten.

 

Ik ben benieuwd: welke manieren zet jij in?

 

 

The following two tabs change content below.

Gwendoline

The Boss
Dol op: zon, chaos, drop, sushi, surfen op het web, brainstormen, plannen maken, bodybalance, verslinden van (e)boeken, Baileys, zoete witte wijn, water, nagellak en lachen. Heel veel en heel vaak. Hou niet van: onrecht, pesten, kou en opruimen. Je zal me nooit zien met: Crocs, te hoge hakken, hoogblond haar, bier.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *