Hoe belangrijk vind jij je klanten?

Natuurlijk, nieuwe kopers krijgen is essentieel voor groei, maar erg moeilijk, dat weten we inmiddels. In de grote hoeveelheid webshops is het niet alleen lastig om nieuwe klanten te vinden, het is ook een vluchtig moment: waarom kopen mensen bij jou niet en bij anderen wel? Het kost enorm veel tijd (en geld) om nieuwe klanten te vinden en ze aan je te laten plakken.

klanten webwinkel dankVeel belangrijker is het om de mensen die ooit iets bij je hebben gekocht bij je te houden! Maak ze fan, zorg er voor dat ze je herinneren, en dat het geen eenmalige aankoop was.

Doe jij dat? Iets extra’s geven? Ik bedoel niet dat je enorme kortingen moet weggeven, soms zijn het de kleine dingen die ’t doen..

Hier zijn 3 manieren om je klanten blij te maken door dat kleine beetje extra:
1. Met stip op 1!! Verzend tenminste 5 klanten een bedankbriefje of kaartje… Het is zo gemakkelijk; het adres heb je immers al. Bedenk maar: hoe leuk zou jij het vinden als je een (handgeschreven) kaartje in de bus vindt van een webshop waar je ooit iets hebt gekocht? Je kunt er een persoonlijke korting aan verbinden, maar dat hoeft niet eens; iets van je laten horen, zonder iets terug te verwachten, is toch ook heerlijk om te doen?

2. Maak deze week een vrolijke nieuwsbrief om je klanten weer even aan je shop te laten herinneren: een leuke actie, iets nieuws in je shop, of…. een stukje privé! Klanten blijven graag op de hoogte van de shops die ze leuk vinden, maar nog leuker vinden ze het om de persoon achter de shop te leren kennen.

3. Doe een stapel kortingsbonnen bij de bestelling, voor degene die iets besteld heeft is het leuk om weg te geven, en voor jou goed voor je naamsbekendheid.

Wat doe jij om iets extra’s aan te bieden? Ik hoor het graag!

The following two tabs change content below.

Gwendoline

The Boss
Dol op: zon, chaos, drop, sushi, surfen op het web, brainstormen, plannen maken, bodybalance, verslinden van (e)boeken, Baileys, zoete witte wijn, water, nagellak en lachen. Heel veel en heel vaak. Hou niet van: onrecht, pesten, kiezen, regen en kou, olijven en opruimen. Je zal me nooit zien met: Crocs, te hoge hakken, hoogblond haar, bier.

2 Comments on 3 manieren om je klanten blij te maken

  1. Ellen
    at 1:53 pm (5 jaar ago)

    Natuurlijk is iedere klant bij ons, hoe groot of klein de bestelling ook is, koning of koningin! Dat betekent bij iedere bestelling een passend kadootje, een persoonlijk bedankkaartje én korting voor de eerstvolgende bestelling.

    Wij vinden het leuk en belangrijk dat ieder pakket een kadootje is om open te maken!

Leave a Reply