email webshop
Spannende e-mail-titels die je al had moeten gebruiken
Mythe: er is 1 juiste manier om sociale media te gebruiken.
 
 

Klantwaarde verhogen, URL teksten en cross-selling

Klantwaarde verhogen

Als je regelmatig producten verkoopt en je je doelgroep een beetje kent, is het tijd om de klantwaarde te verhogen. Met andere woorden: meer uit een klant halen. En dat kan je op die verschillende manieren doen!

  1. Cross-selling

Cross selling houdt in dat je aan je bestaande klanten ook andere producten probeert te verkopen. Op de productdetail pagina staat: ‘Klanten die dit artikel hebben gekocht, hebben ook gekocht:’, zodat je lekker door blijft snuffelen. Hier (en op de winkelwagen-pagina) is de beste positie binnen een webshop om cross-sell producten aan te bieden. Cross-sell producten worden vaak gekocht vanuit een opwelling: de beroemde impulsaankopen!

2. Upselling en 3. Deepselling

Upselling houdt in dat je probeert een duurder product aan een klant probeert te verkopen. En bij deep-selling ga je juist meer van hetzelfde product aan de klant verkopen. Dat laatste is natuurlijk alleen interessant als je bv onderbroeken verkoopt, maar wie weet kun je wel iets bedenken.

Achtergrond foto’s webshop

Wat ik ook nog als tip zou ik willen geven: maak de achtergrond van alle foto’s knalwit, dat staat gewoon mooi en geeft een rustiger beeld. Ik maak gebruik van paint en photoscape, maar er zijn nog veel meer andere foto-bewerkingsprogramma’s waar je de achtergrond kunt witten en er zijn genoeg bedrijven die dit zo voor je kunnen doen.

Url teksten

Oh die URL teksten! Zoekwoorden in de domeinnaam zijn geen garantie voor een hoge positie in de zoekresultaten, maar het helpt zeker wel. Als je bijvoorbeeld naar een webwinkel en jurkjes gaat, dan krijg je URL www.winkel.nl/ shop.php?category=1&view=productListPage. Veel beter (en logischer) zou zijn: www.winkel.nl/webwinkel/jurken. Google ziet deze zoekwoorden terugkomen en dat is mooier. Dit geldt ook voor de foto’s van alle producten: geef ze de naam die ze hebben en je komt tevoorschijn bij Google afbeeldingen.

Bij sommige webwinkelplatforms kun je dat niet aanpassen.

Bij Mijnwebwinkel bv zie je een c-code of a-code achter je domeinnaam staat. Deze code helpt je webwinkel om zijn Google ranking vast te houden bij een naamswijziging van de pagina en/of artikel. Ik beheer meerdere Mijnwebwinkel-shops en zie dat de c-code in de URL geen negatieve invloed op de Google ranking heeft. Een goede vindbaarheid en indexering van je pagina’s en artikelen is sowieso afhankelijk van heel veel factoren, zoals de sitemap, metadata, redirects, links vanuit blogs en sociale media.