Vraag jij je ook af wel eens af hoe kranten en tijdschriften altijd aan hun top onderwerpen komen? En zou jij ook graag je webshop promoten en je naamsbekendheid vergroten door meer in de media aanwezig te zijn?

Top, in dit artikel onthul ik het grote geheim om je webshop meer in de kijker te zetten en om op die manier je naamsbekendheid te vergroten. Lees je mee?

naamsbekenheid-vergroten

Online versus offline media

Kranten en bladen publiceren goed onderzochte inhoudelijke onderwerpen in hun media. Als vuistregel kun je wel stellen dat onderwerpen die in de krant geprint staan meestal veel zorgvuldiger gecontroleerd zijn dan content die je kunt vinden op het internet. Online richten veel websites zich nu eenmaal op dezelfde informatie. Vaak is het zelfs zo dat online media hun informatie vaak bij andere online bronnen halen. Bladen en tijdschriften komen echter op een heel andere manier tot stand. Ze blijken steeds in staat om volkomen unieke stukken te produceren en dat iedere maand weer en telkens zoals het nog nooit eerder gepubliceerd is. Hoe doen ze dat toch?

Offline media gaat naar de ‘go-to’ mensen en bedrijven

Wanneer de redactie van kranten, bladen en magazines een content planning gemaakt hebben, kunnen journalisten aan de slag met hun onderwerpen. In plaats van online research gaat een journalist eigenlijk gewoon mensen met expertise bellen om te interviewen. Dit in tegenstelling tot veel online media. In beginsel maakt een journalist nog steeds gebruik van een Google Search, maar daarnaast gaan ze op zoek naar expertise binnen hun netwerk en bijvoorbeeld via de toffe Facebook groep RuM (Roept u maar). Journalisten zijn op zoek naar echte mensen met autoriteit binnen de branche om die mensen te bezoeken of interviewen.

Wil de pers bijvoorbeeld iets weten over maatschappelijk verantwoorde kleding? Dan nemen ze contact op met iemand die autoriteit heeft binnen die branche. Voor ontwikkelingen op het gebied van duurzaam speelgoed, dan nemen ze contact op met iemand die daar verstand van heeft. En daar ligt een supermooie kans voor jou: autoriteit opbouwen binnen jouw branche door unieke content creatie om zodoende je naamsbekendheid te vergroten en autoriteit op te bouwen.

Autoriteit opbouwen als kleine speler

Als kleine webshop heb je misschien niet hetzelfde respect over je als een gerenommeerd groot bedrijf zoals Zalando of Intertoys, maar je zult verbaasd staan hoeveel meerwaarde jij kunt bieden. Jij gaat namelijk echt de diepte in, waar grote concerns vooral op een brede lijn blijven. Voor journalisten is het veel interessanter om te praten met iemand die dagelijks met het bijltje hakt over het onderwerp waar zij over moeten schrijven. Daarnaast beïnvloedt het hun content in positieve zin wanneer ze een onderwerp van verschillende kanten belichten. Jij als kleine speler kan juist een hele verfrissende blik werpen op het onderwerp en tegelijkertijd je naamsbekendheid vergroten.

Hoe publiceer je content op het internet

Als kleine speler bouw je supersnel autoriteit op door bijvoorbeeld met regelmaat content te publiceren in de vorm van blogposts op je website. Hierbij is het belangrijk dat je de juiste onderwerpen aankaart in jouw blogposts. De juiste onderwerpen zijn de zoekwoorden waar jouw potentiële klant op zoekt in de zoekmachines. Een zoekwoordenonderzoek is dus essentieel! Wil je je autoriteit echt onderstrepen dan kun je bijvoorbeeld een boek schrijven. Dat hoeft niet meteen een heel uitgebreid boek te zijn, maar juist een dun boekje met veel toegevoegde waarde wordt ontzettend gewaardeerd door jouw potentiële klant. Past het binnen je branche en in je straatje dan zijn wetenschappelijke documenten, academische onderzoeken of officiële studies ook hele waardevolle publicaties.

Naamsbekendheid vergroten door content creatie

Linksom of rechtsom, naamsbekendheid vergroten doe je vooral door middel van content creatie. De pers, maar ook jouw (potentiële) klanten, kan jouw mooie webshop alleen maar vinden als er online content te vinden is die naar jou en je webshop leidt. En hoe meer kwalitatieve content je produceert, des te beter word jij zichtbaar in de zoekmachines en des te vaker ontvang jij telefoontjes van de pers om jouw expertise te delen. Op die manier kun jij je webshop promoten.

Hulp bij webshop promoten

Natuurlijk kost het creëren van unieke, kwalitatief goede content veel tijd en inspanning. Maar als je bereid bent die tijd en moeite te nemen, dan heb je wel geweldige content. En met die content blaas je met gemak je concurrenten van tafel. Heb je een duwtje in de juiste richting nodig? Het webshop star programma helpt je om online meer zichtbaar te worden zodat jij je naamsbekendheid kan vergroten. Inclusief persbericht! 🙂

The following two tabs change content below.

Gwendoline

The Boss
Dol op: zon, chaos, drop, sushi, surfen op het web, brainstormen, plannen maken, bodybalance, verslinden van (e)boeken, Baileys, zoete witte wijn, water, nagellak en lachen. Heel veel en heel vaak. Hou niet van: onrecht, pesten, kou en opruimen. Je zal me nooit zien met: Crocs, te hoge hakken, hoogblond haar, bier.

Leave a Reply