In januari heeft Facebook een nieuwe functie onthuld die uitgerold gaat worden in de komende periode. Het Facebook-sociogram!

Mark Zuckerberg vertelt dat dit de derde pijler wordt waar Facebook op draait.
1e = de newsfeed, waar je heen gaat om de dingen te zien die recent zijn gebeurd met je vrienden.
2e = de tijdlijn, waar je alles kunt plaatsen over jezelf.
3e wordt de Sociogram (Graph-search): deze gaat er voor zorgen dat je heel specifiek kunt zoeken op Facebook: mensen, foto’s, plaatsen en interesses. Foto’s bekijken die je ooit geliked hebt bijvoorbeeld. Welke film nu veel beschreven is. Met deze nieuwe functie wordt het erg eenvoudig om te zoeken naar mensen waar je een gezamenlijke interesse mee deelt of mee samen zou willen werken.¬†Noem maar op, de mogelijkheden zijn eindeloos!

Hoe? Facebook gebruikt de gegevens die jij hebt gegeven om je resultaten zo goed mogelijk weer te geven.

Waarom is dit anders dan bijvoorbeeld Google Search? Hier kun je zien wat anderen van iets vonden, dus eigenlijk een groot referal systeem: een poel van reviews door de gebruikers gegeven!

Ik heb me in ieder geval op de waiting list aangemeld voor de beta versie, ik ben benieuwd.

 

Wat denk jij, gaat dit veel verschil uitmaken voor de Facebook-advertenties?

The following two tabs change content below.

Gwendoline

The Boss
Dol op: zon, chaos, drop, sushi, surfen op het web, brainstormen, plannen maken, bodybalance, verslinden van (e)boeken, Baileys, zoete witte wijn, water, nagellak en lachen. Heel veel en heel vaak. Hou niet van: onrecht, pesten, kou en opruimen. Je zal me nooit zien met: Crocs, te hoge hakken, hoogblond haar, bier.

Leave a Reply