Een tijdje geleden kwam ik in contact met Sean, een van de eigenaren van overhemden.com. Overhemden.com is dé shirtspecialist van Nederland en België en de integere hoofdleverancier van kwaliteits- en merkoverhemden. De webshop is uitgegroeid tot een mooie succesvolle webwinkel. Hoog tijd dus om Sean het hemd van het lijf te vragen over de weg die hij bewandeld heeft naar een succesvolle webwinkel!

OVH-algemeen

 

Merken aan je binden is een uitdaging

“In de zomer van 2015 zijn we van start gegaan met onze webwinkel overhemden.com. Het was soms best een uitdaging om allerlei internationale merken aan ons te binden. Denk aan taal. Denk aan internationale barrières. Dit heeft ons veel tijd en moeite gekost. En we zijn er dan ook trots op om al deze mooie merken te bieden.”

Uniek in ons soort

“We zijn super uniek in ons soort! Wat betreft concullega’s: ik vind en blijf zeggen dat ik respect heb voor de Suitableshop. Zij hebben de afgelopen jaren enorme meters gemaakt. Wel zie ik dit heden een beetje stagneren: waar gaan ze heen?”

“Overhemden.com is de enige echte overhemden portaal in Nederland dat ook echt uitstekende persoonlijke service biedt en bepaalde unieke merken aanbiedt. In eerste instantie richten wij ons op heren overhemden, echter hebben we de mazzel dat we daarmee ook dames overhemden van alle merken kunnen ontsluiten.”

Omnichannel retailer

“We zijn gestart als verlengstuk van onze fysieke Heerenzaak winkel in Amsterdam. Inmiddels leveren we nu ook aan iedereen die online winkelt. Het is alleen ook leuk dat alle klanten kunnen komen passen of ophalen in de winkel. Doordat we gestart zijn met onze stenenwinkel en daarnaast onze webshop neer hebben gezet, zijn wij een echte omnichannel retailer.”

Dingen die je leuk vindt versus dingen die je minder leuk vindt

“Het beste lopen de witte overhemden. Witte overhemden blijven veruit de meest verkochte kleur. Soms komt lichtblauw in de buurt. Alleen als je alle blauw tinten bij elkaar optelt – ja dan wint blauw.”

“We hebben ook dingen die erbij horen, maar die ik minder leuk vind om te verkopen, zoals onderbroeken bijvoorbeeld. Ik vind het lastig om te adviseren over pasvorm en dat soort zaken.”

Wat is jullie grootste droom?

De laatste vraag gaat over dromen, wanneer zijn jullie tevreden over jullie mooie omnichannel business?

“Haha, we zijn nu al tevreden. Als je me zou kennen dan wist je dat het waar is. Ik ben snel tevreden.”

Veel succes heren! 

Ken jij ook een webwinkel die je bewondert en waar je graag meer over te weten zou willen komen? Laat je reactie hieronder achter!

Jouw webwinkel laten stralen

Denk je erover om zelf een webwinkel te beginnen? Of misschien heb je al een mooie webshop, maar kun je wel wat hulp gebruiken om de shop in het zonnetje te zetten. Het webshop star programma helpt je om jouw webshop op een natuurlijke manier te doen groeien naar een succesvolle business.

Inspiratie webshop marketing?

Webshop marketing is geen hogere wiskunde. Er zijn een aantal dingen die je moet begrijpen en goed onder de knie moet hebben. Ik schrijf er veel en graag over. Van naamsbekendheid vergrotencontent creatie, webshop conversie verhogen tot een professioneel netwerk opbouwen. Het hoort er allemaal bij en ik help je er graag bij met het gratis stappenplan!

 

 

The following two tabs change content below.

Gwendoline

The Boss
Dol op: zon, chaos, drop, sushi, surfen op het web, brainstormen, plannen maken, bodybalance, verslinden van (e)boeken, Baileys, zoete witte wijn, water, nagellak en lachen. Heel veel en heel vaak. Hou niet van: onrecht, pesten, kou en opruimen. Je zal me nooit zien met: Crocs, te hoge hakken, hoogblond haar, bier.

Leave a Reply