Succesvol door bloggen! 

 

Webshop-Academy milkpaint

Soms kom je webwinkels tegen en dan denk je gelijk: wie zou daar achter zitten? Hoe succesvol zijn zij? Ik ben altijd erg nieuwsgierig naar de verhalen!

Een tijdje terug kreeg ik een spontane reactie van Goedele op mijn artikelen over bloggen voor webwinkels:

Helemaal akkoord! Ik ben wel blij dat ik mijn webwinkel opstartte nadat ik al een jaar aan het bloggen was. Zo had ik het al onder de knie, had ik al een regelmaat opgebouwd, want in bloggen kruipt veel tijd. En omdat ik mijn blog toen niet startte om een winkel te ‘marketen’, is het nog steeds een gemeenschap van gelijkgestemde zielen, die gewoon graag hun passie met elkaar delen.

 

Deze keer geen review maar een interview: wat voegt oldredbarn.be toe aan het toch al overweldigende aanbod van webwinkels op internet? En hoe denkt Goedele gevonden te worden? Ze beantwoordt het hier!

 

  • Wat doe je? Ik wil graag weten waar jij je klanten blij mee maakt! 

Ik help klanten om van hun huis een super gezellige, persoonlijke en authentieke ‘thuis’ te maken.

Ik toon hen dat dit kan door met een likje verf oude meubels of voorwerpen een nieuw leven te geven. Verfsoorten bij uitstek hiervoor zijn Chalk Paint van Annie Sloan of Miss Mustard Seed’s Milk Paint.

Persoonlijkheid en authenticiteit breng je ook in je interieur door te kiezen voor woonaccessoires die nét dat ietsje anders zijn, uniek en niet overal te vinden. Old Red Barn gaat daarom vooral in Engeland en de Verenigde Staten op zoek naar unieke merken en spulletjes met een authentiek karakter.

 

  • Op welke klanten richt jij je? Spreek je ze aan met U of tutoyeer je ze? Waar wonen ze, met wie? Waar komen ze vaak?

De klanten van Old Red Barn zijn meestal vrouwen, van alle leeftijden. Ze zijn gevoelig voor sfeer, gezelligheid en schoonheid. En of ze nu kiezen voor een landelijk wit brocante interieur of kleurrijk retro/vintage: allemaal willen ze hun creativiteit verkennen, hun interieur een persoonlijke toets geven en hebben ze een zwak voor oude meubels en voorwerpen met een ziel.

 

  • Jij bent goed in je vak. Is dat ook de reden waarom klanten bij jou komen? Misschien ben jij goedkoper. En komen ze daardoor in eerste instantie bij jou? Of is er iets anders? Zouden ze ook bij jou kopen als je producten duurder zouden zijn?

Nieuwe klanten komen vaak bij me terecht via sociale media: mijn blog, Pinterest of Facebook. Daar zien ze meteen wie ik ben, en wie er achter de schermen van de webwinkel werkt. Dat contact en die communicatie zijn héél leuk. Klanten appreciëren het dat ik snel reageer op e-mails, uitgebreid advies geef en hen op de hoogte hou van nieuwtjes, niet alleen uit de webwinkel, maar ook weleens over mezelf. Ondertussen vinden ook veel klanten uit mijn eigen buurt, dorp, omgeving de weg naar mijn webwinkel, verrassend genoeg vaak ook via sociale media! Daarom werk ik nu aan de opstart van een kleine ‘fysieke’ winkel. De webwinkel blijft natuurlijk!

 

  • Weet jij wat je unieke punten zijn? Je bent vast niet de enige in jouw branche. Maar waarschijnlijk doe jij iets toch anders.

Voor Old Red Barn laat ik me bij ideetjes en stijlen sterk inspireren door de wereld van Amerikaanse DIY-blogs, zoals Funky Junk Interiors, Miss Mustard Seed, Perfectly Imperfect, …  Vandaar ook dat er in de webshop een product verkocht wordt dat nog vrij uniek is in Europa: Miss Mustard Seed’s Milk Paint.

 

  • En als laatste: wat was het leukste compliment dat je ooit over je webshop/ blog hebt gekregen?

“Professioneel én authentiek”

 

Dankjewel Goedele! Veel succes met je blog én winkel!

 

Gwendoline

 

gratis cadeau

 

The following two tabs change content below.

Gwendoline

The Boss
Dol op: zon, chaos, drop, sushi, surfen op het web, brainstormen, plannen maken, bodybalance, verslinden van (e)boeken, Baileys, zoete witte wijn, water, nagellak en lachen. Heel veel en heel vaak. Hou niet van: onrecht, pesten, kou en opruimen. Je zal me nooit zien met: Crocs, te hoge hakken, hoogblond haar, bier.

Leave a Reply