Ik zie het veel voorbij komen: bloggen-omdat-het-moet.

  • Omdat het goed voor je SEO is.
  • Omdat je dan tenminste weer iets op Facebook kunt zetten.
  • Omdat je jouw winkel met nóg meer waarde wilt vullen.

Allemaal stuk voor stuk goede redenen om te bloggen. Maar het helpt niet als je niet vanuit je hart blogt.

Want dan:

Schrijf je wel, maar lezen ze niet.

Stimuleer je wel, maar doen ze het niet.

Publiceer je wel, maar klikken ze niet.

blog webshop waarover

Dus: blog vanuit je hart.

 

Hoe blog je vanuit je hart terwijl je jouw ondernemersdoelen haalt?  

Te simpel. Het enige wat je moet doen is inzien dat alles met elkaar verbonden is.

  1. Jouw ondernemersdoelen: weet je wel.
  2. Dat wat jij gewoon leuk, interessant, grappig, belangrijk, zorgwekkend vindt: weet je ook.
  3. Haal de scheidslijn tussen 1 en 2 weg.
  4. Gebruik jouw interesses voor jouw ondernemersdoelen in jouw blog.

Ter inspiratie

Neem juf Judith. Ze blogt over schoolzaken en verkoopt online bijlessen, dat moge duidelijk zijn.

Maar ze schrijft óók over plastic soep.

En hoe haar dat aan het hart gaat.

Er zijn honderden goede juffen waar ik naar toe kan met mijn kinderen. Maar als ik op de een of andere ‘toevallige’ manier zie dat ene Juf Judith zich druk maakt over plastic soep, dat verwerkt in haar blog om zo ook nog eens de grote hoeveelheden leermethodes aan de kaak te stellen, ben ik fan.

Ik sneup nu ook verder op haar website rond.

Ik lees wat.

Ik wil dat mijn kinderen les krijgen van juf Judith.

Méér Inspiratie

Lees hoe een onderneemster in huidverzorgingsproducten ook begaan is met de plastic soep. En langzamerhand worden haar plastic verpakkingen vervangen door glas, iets dat absoluut niet gangbaar in haar branche is: glas in de badkamer!

Ik wil óók haar olies en crèmes!

 

Nu jij: je wordt er alleen maar beter van

Blog over de dingen die er voor jou écht toe doen.

Je zult zien dat dit perfect past in jouw webwinkel.

En als je er regelmatig over schrijft, wordt het langzamerhand duidelijk hoe jij dit ook in jouw onderneming kan inbedden.

En hoe je jouw verschil met collega’s alleen maar vergroot. Je zet jezelf sterker neer en trekt hierdoor jouw doelgroep des te harder aan. Probeer het en je merkt dat het bloggen hierdoor veel gemakkelijker gaat. En leuker trouwens ook.

 

Marijke Popma heeft een heuse Bloggerij. Dáár gebeurt het, daar kun je laten bloggen, leren bloggen en inspiratie ophalen.
Nu, bijvoorbeeld, haal je er 10 inspiratietips voor het schrijven van een blog waardoor je weer héél véél blogonderwerpen kunt verzinnen.

 

 

 

The following two tabs change content below.

Gwendoline

The Boss
Dol op: zon, chaos, drop, sushi, surfen op het web, brainstormen, plannen maken, bodybalance, verslinden van (e)boeken, Baileys, zoete witte wijn, water, nagellak en lachen. Heel veel en heel vaak. Hou niet van: onrecht, pesten, kou en opruimen. Je zal me nooit zien met: Crocs, te hoge hakken, hoogblond haar, bier.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *