klant is koning
50 shades en webwinkelmarketing..
Instagram voor webwinkels: de do’s en don’ts
 
 

Wat Google je niet kan vertellen

Voordat we onze camping in Zuid Frankrijk gingen boeken hebben we zeker 1000 campings online bekeken en 500 reviews doorgenomen. Minstens. Voordat we een externe harde schijf kochten, hebben we eerst 300 merken bekeken en even zo veel websites bezocht om informatie in te winnen.

Ik heb er zeker een half jaar over gedaan om de Power Editor van Facebook te snappen. Om Google Analytics te ontcijferen.
Om SEO te snappen.
Om websites te kunnen bouwen.

Het zit in mijn natuur om me als een gek onder te dompelen in alles wat er ook maar iets te maken heeft met een onderwerp waar ik iets over wil leren. Soms is dat goed. Soms niet zo..

Als eigenwijze doe-het-zelver was ik er van overtuigd dat Google alles weet. Dat je op Google alles kunt vinden. Maar is dat wel zo..?

Ik ben er achter gekomen dat DIY niet altijd de beste manier is (Google maar eens op Pinterest fail). Of de snelste..

Er zijn dingen die Google NIET kan weten. Die je niet kan leren door Google.

Voorbeeld? Belastingen. Bedrijfskunde. Niet voor niets een jarenlange studies. En een tíjd dat het kost om het je eigen te maken! En of ik een dikke kont heb in die broek die ik nu aan heb. Weetie niet. En zo zijn er nog tig andere dingen die je niet kunt opzoeken op internet.

Dus toen vroeg ik me af: wanneer kan ik gewoon beter geld investeren in hulp of kennis?  

Ik ben het gaan omrekenen. In minimum loon.

Bijvoorbeeld: ik wil uit eten en dat kost ongeveer €35. Dan moet ik dus 4 uur werken om te betalen voor die gegrilde garnalen en een glas (of 4..) wijn.

Indrukwekkend.

Maar als het gaat om zaken die gerelateerd zijn aan je bedrijf, gebeurt het vaak dat je zo veel mogelijk uren maar zo min mogelijk geld wilt spenderen.

Waar of niet?

Als jij je afvraagt waar je geld en tijd toch blijft, dan heb je daar het antwoord.

  • Je vindt het volkomen normaal om uuuuren bezig te zijn met het weghalen van de achtergrond van je foto’s, maar besteedt het niet uit aan een bedrijf (of handig programmaatje waar je een paar euro voor moet betalen).
  • Op een of andere manier is het er in geslopen dat je uuuuuren informatie opzoekt over hoe je hoger in Google moet komen of hoe je meer volgers krijgt, terwijl je dat in die ene cursus zo had kunnen leren. Reken maar uit sweeties!
Waarom is het toch zo lastig om waarde te geven aan je tijd? 
time