Bloggen is de beste en goedkoopste marketingtool die je ooit zou kunnen hebben, het is je belangrijkste kanaal om je publiek te bereiken, dus zorg ervoor dat je het niet verwaarloost.

bloggen webshop
Ik blog sinds 2012 in verschillende blogs en over verschillende kwesties en ik heb geleerd dat het belangrijkste onderdeel van bloggen is: het nadenken over wat de titel is en het tweede belangrijke deel na de titel: de openingsparagraaf. Niet nadenken over wat je eerste alinea zou kunnen bevatten, is hetzelfde als een persoon uitnodigen voor een kop koffie en als degene verschijnt, de deur in zijn/ haar gezicht dichtgooien.. Niet helemaal de bedoeling.

Ik ben geen schrijver; integendeel, jarenlang had ik de sterke niet-ondersteunende overtuiging dat “ik slecht ben in schrijven”. Toen ik besloot om die overtuiging te veranderen, heb ik geleerd wat werkt en wat niet werkt in het schrijven en vooral in het schrijven van blogs.

Hier zijn vijf tips om ervoor te zorgen dat je lezers verslaafd raken aan wat je te zeggen hebt en ervoor zorgen dat ze door je inhoud blijven plakken.

1. Stel een vraag

Er is niets sterkers dan een vraag stellen, want dat haakt je brein vast en maakt van de lezer een betrokken deelnemer. Je brein wil (móet) namelijk antwoord geven (in je hoofd of hardop, dat maakt niet uit). Wist je dat al? Als je je bericht met een vraag opent, ontstaat nieuwsgierigheid en wordt de lezer aan het denken gezet. Denken staat gelijk aan actieve interactie met je schrijven, en dat is heel goed.

2. Deel een verhaal

Ze roepen het allemaal: stories sell! Letterlijk (denk Insta stories) en figuurlijk (door jouw verhaal te vertellen). Mensen willen weten wie je bent; ze willen dat je persoonlijk naar hen schrijft. Zorg er dus voor dat wanneer je iets over jezelf deelt, het voelt alsof je een vriendin bent die rechtstreeks met hen praat.
Wanneer je over jezelf vertelt of een snel verhaal vertelt waarmee de lezers kunnen relateren en verbinden met het belangrijkste punt van je bericht, houd je hun aandacht vast in die cruciale openingsseconden.

3. Een beeld zegt meer dan woorden

Er is een reden waarom ze zeggen dat één beeld meer zegt dan duizend woorden. Ons brein werkt met afbeeldingen en emoties. Wanneer je je publiek een krachtig beeld geeft, activeert het hun emoties en zijn ze bereid langer bij je te blijven. Je kunt het brein van de lezer ook activeren door woorden te gebruiken als “stel je voor” of “weet je wanneer,” enz.

4. Noem een ​​schokkende statistiek

Beginnen met interessante feiten is ook een geweldige techniek. Mensen vinden het leuk om te worden voorzien van interessante gegevens, maar alleen als het uniek, verrassend of zelfs schokkend is. De statistiek moet natuurlijk wel relevant zijn voor je bericht.

5. Het einde is het begin

Het derde belangrijke onderdeel van je blog is de afsluiting. Een goede manier om af te sluiten is om terug te gaan naar je opening. Tegenwoordig scannen mensen de inhoud, dus als ze jouw briljante start misschien hebben overgeslagen (tssss…) en ze meteen naar het einde van je blog gaan om te kijken of het interessant, waardevol of de moeite waard was om te lezen, zorg dan dat je je einde aan de opening van je blog verbindt.

En dan is het nu jouw beurt …
Welke van de 5 technieken heb ik NIET gebruikt in de intro van dit bericht?

 

Wil je je blog en je webshop hoger in Google laten ranken, lees dan onze webshop SEO tips.

The following two tabs change content below.

Gwendoline

The Boss
Dol op: zon, chaos, drop, sushi, surfen op het web, brainstormen, plannen maken, bodybalance, verslinden van (e)boeken, Baileys, zoete witte wijn, water, nagellak en lachen. Heel veel en heel vaak. Hou niet van: onrecht, pesten, kou en opruimen. Je zal me nooit zien met: Crocs, te hoge hakken, hoogblond haar, bier.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *