Oeioeioei! Wat een leuk bericht kreeg ik in mijn mailbox van Lydique, de enthousiaste eigenaresse van de Knopenshop. Ze vroeg zich af of ik een kleine review van haar winkel wilde geven en of daar nog wat verbeterpuntjes waren te vinden. Uiteraard ben ik direct gaan kijken in haar webwinkel.

Het eerste dat me opvalt zijn de kleuren en de grote buttons: zacht, origineel en direct herkenbaar: een pluspunt! Daarna valt mijn oog op de link naar de Facebook pagina staat duidelijk aanklikbaar op de eerste pagina. En daar ging ik, ‘even’ kijken op haar (overigens zeer populaire) Facebook pagina en weg was ik! Gelukkig opende deze pagina in een nieuw tabblad, dus snel weer terug naar waar ik was gebleven: de webshop!

Rechts onderin, bijna verscholen, staat er een blokje: ‘Nieuwsbrief Meld u aan voor onze nieuwsbrief’. Zoals je in een van m’n blogs hebt kunnen lezen: waarom zou ik dat zomaar doen? Wat krijg ik daarvoor? En kan ik me dan nog wel afmelden? Ga je me dagelijks mailen? En: waarom ben ik opeens een u?? Dat laatste zie ik wel vaker: de ene kant wordt de klant aangesproken met een gezellig je en jij, en dan opeens weer met u en uw. Wie is de doelgroep, wie spreek je aan?

Daarna door naar de algemene voorwaarden. Netjes beschreven en direct duidelijk voor de klant wanneer er verzonden wordt en hoe er betaald kan worden. Klein puntje: ‘Voor het ruilen of retour zenden van uw aankoop dient u binnen 3 dagen na ontvangst contact op te nemen met De Knopenshop. Na goedkeuring voor het retour zenden dient de aankoop binnen 7 werkdagen bij ons terug te zijn.’ Let op! Het retour termijn was altijd in Nederland slechts 7 werkdagen, maar nu is iedere webshop in de EU verplicht om de klanten gebruik te laten maken van 14 dagen bedenktijd.

Verder, uit onderzoek is gebleken dat te veel keuze voor kopers betekent: keuzeverlamming! Probeer als het kan maximaal 7 categorieën te maken, die je dan weer onderverdeeld in 3-7 subcategorieën. Zo creëer je meer pagina’s, en maak je het zoeken makkelijker.

Als laatste: ik werd helemaal verliefd op die schattige Vintage hert postzegel. Maar wat is het? Het is een strijk-applicatie! Zet dat in de titel, dat vindt Google fijn, en de klant ook.

Al met al: het is een herkenbare webwinkel met veel positieve reacties van de klanten: voor de DIYers onder ons een regelrechte snoepwinkel!

 

Wil je ook zo’n korte review? Of wil je een uitgebreide scan? Meld je dan aan! Leuk om met je samen te werken!

 

NB: Lydique is al bezig met aanpassen!

 

Gwendoline

The following two tabs change content below.

Gwendoline

The Boss
Dol op: zon, chaos, drop, sushi, surfen op het web, brainstormen, plannen maken, bodybalance, verslinden van (e)boeken, Baileys, zoete witte wijn, water, nagellak en lachen. Heel veel en heel vaak. Hou niet van: onrecht, pesten, kiezen, regen en kou, olijven en opruimen. Je zal me nooit zien met: Crocs, te hoge hakken, hoogblond haar, bier.

4 Comments on Branding, keuzeverlamming en titels

Leave a Reply