inkomsten webshop
Conversie verhogen webshop: belangrijke webshop KPI’s
klantenservice webshop drie manieren
Webshop klantenservice: 3 manieren om je klanten blij te maken
 
 

Zo bouw je een professioneel netwerk wat meerwaarde biedt

Sigaren. Pakmannen. Pakvrouwen. Walmen parfum. High heels. En gebral. Veel gebral…

Ik was uitgenodigd om te komen kijken bij een netwerkbijeenkomst, en aangezien ik het helemaal niet vervelend vind om nieuwe mensen te ontmoeten en dol ben op sjieke snackjes, vertrok ik vol enthousiasme naar de Zuid As. Ik pas me makkelijk aan aan m’n omgeving, en ben niet op m’n mondje gevallen en vind het altijd leuk om een nieuwe groep mensen te leren kennen. Helemaal klaar om mijn professionele netwerk uit te breiden!

Netwerken om te netwerken werkt niet

Ik heb me zelden zo slecht op m’n gemak gevoeld als daar, bij dat netwerk evenement.

Elke keer, echt ELKE keer, als ik met iemand sprak en ik niets voor hem of haar kon betekenen (nee, ik ben geen directeur van een groot bedrijf en nee, ik heb geen honderden werknemers), werd er bruut een visitekaartje in m’n hand geduwd en stond ik pardoes weer alleen. Nadat dit zo pak ‘m beet 20 keer was gebeurd, ben ik gillend weggerend. Op m’n niet zulke hoge high heels. In m’n mooie-maar-geen-Chanel-jurkje. Dat ik €20 parkeergeld moest betalen voor dat uurtje heb ik maar voor lief genomen.

Wanneer laat ik iemand toe tot mijn professionele netwerk

Toen ik onderweg naar huis reed begon ik mezelf af te vragen wat voor mensen ik graag tot mijn professionele netwerk wilde rekenen. Zelf heb ik op verschillende vlakken veel te bieden. Ik weet heel veel van (neuro)marketing en verkoop. SEO heeft weinig geheimen voor me, ik weet wat er speelt en ik kan bedrijven meer laten verdienen. Maar, en dat is een grote maar, ik wil bij mijn type mensen blijven. Mijn professionele netwerk schoon en zuiver houden zodat het een netwerk blijft wat meerwaarde biedt en waar ik meerwaarde aan kan bieden.

De mensen die ik toe wil rekenen aan mijn professionele netwerk zijn authentiek, intelligent, aardig en super gemotiveerd. Mensen die het zelf kunnen doen, maar weten dat het niet erg is om hulp te vragen. Die meer willen verdienen omdat ze daar mooie dingen mee willen bereiken. Mensen die actie ondernemen en waar je ook nog eens mee kan lachen! Dat zijn de mensen die ik graag binnen mijn professionele netwerk zie en waar ik me vanaf nu op ga focussen.

Vertrouwen binnen je professionele netwerk

Ik wil een professioneel netwerk om mij heen waarop ik kan vertrouwen. Netwerken is geven en nemen. Soms deel ik mijn kennis en kunde en op andere momenten hoop ik uit mijn professioneel netwerk inspiratie of zelfs een oplossing te kunnen halen voor het vraagstuk waar ik op dat moment mee speel. Ik moet erop kunnen vertrouwen dan het tweerichtingsverkeer is.

Gelijkgestemd netwerk met ieder zijn eigen expertise

Ok, we hoeven niet allemaal precies het zelfde te doen en denken, liever niet zelfs, maar… Mijn kernwaarden moeten toch ergens overeenkomen met de mensen in mijn professionele netwerk. Wanneer we niet op dezelfde lijn zitten is het onmogelijk om waarde toe te voegen. Mijn professionele netwerk heeft een soortgelijke visie over hoe we zaken doen en hoe je omgaat met je omgeving. Rest mij nog een vraag:

Hoe wil je graag dat jouw professionele netwerk eruit ziet?

Webshop marketing tips nodig?

Kun jij wel wat webshop marketing tips gebruiken om hoger in Google te ranken? Al onze webwinkel marketing insights delen we graag met je. Wil je hulp bij de uitvoering, kijk dan eens naar ons webshop star programma.